Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi lub produktu niż przekonując przypuszczalnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale też zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, w następstwie tego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca w stanie w pojedynkę opracować swój prywatny smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była efektywna musi nie tylko kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, lecz cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on słuszny technicznie i bezproblemowy.